Problem z rozrządem 1.4 tsi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Marcinooo
    Rider
    • 2009
    • 332

    Zamieszczone przez lend
    44500 km rok produkcji 2009 i chyba filterek paliwa pod kanapą z tyłu mi się odzywa :evil:
    Miałeś wymieniany w nim nastawnik, czy nie?
    A co do filtra paliwa to polecam MANNa. Wymieniłem ostatnio i cisza aż miło

    Komentarz

    • LUKI
      RS
      • 2005
      • 5776

      Zamieszczone przez Marcinooo
      A co do filtra paliwa to polecam MANNa. Wymieniłem ostatnio i cisza aż miło
      +1
      kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

      SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

      Komentarz

      • lend
        Rider
        • 2007
        • 463

        Marcinooo, nic nie miałem robione w aucie, zgłaszałem 2 razy podwyższone obroty ale jak wiemy tak ma być.
        Przegląd w ASO był tylko 1 raz resztę robiłem sam , myślicie , że skoda zrobi ukłon w stronę klienta i da rabat na robotę czy szkoda nerwów i czasu ??
        MÓJ SZKODNIK

        Komentarz

        • Marcinooo
          Rider
          • 2009
          • 332

          Zamieszczone przez lend
          Marcinooo, nic nie miałem robione w aucie, zgłaszałem 2 razy podwyższone obroty ale jak wiemy tak ma być.
          Przegląd w ASO był tylko 1 raz resztę robiłem sam , myślicie , że skoda zrobi ukłon w stronę klienta i da rabat na robotę czy szkoda nerwów i czasu ??
          Myślę, że skoro nie robiłeś wszystkich przeglądów w ASO to masz problem w "negocjacjach" z serwisem.
          Moim skromnym zdaniem w tym przypadku nie będzie ich "dobrej" woli...

          Komentarz

          • lend
            Rider
            • 2007
            • 463

            Marcinooo, wiesz gdzie mam ich gest dobrej woli ... ?? :diabelski_usmiech

            a i jak to jest jeśli robiłbym w ASO rozrząd nawet za całe 100% z mojej kieszeni jaka jest na to gwarancja?? Wsadzą mi napinacz za starej serii i za rok znowu zaterkota i co wtedy ??
            MÓJ SZKODNIK

            Komentarz

            • iFi
              Elegance
              • 2012
              • 906

              Zamieszczone przez lend
              a i jak to jest jeśli robiłbym w ASO rozrząd nawet za całe 100% z mojej kieszeni jaka jest na to gwarancja?? Wsadzą mi napinacz za starej serii i za rok znowu zaterkota i co wtedy ??
              Jeśli za wszystko zapłacisz, nie w ramach gwarancji no to chyba normalna gwarancja na części - 2 lata...

              Komentarz

              • lend
                Rider
                • 2007
                • 463

                nie ma się czym stresować teraz mam inne zakupy na głowie :szeroki_usmiech
                MÓJ SZKODNIK

                Komentarz

                • Marcinooo
                  Rider
                  • 2009
                  • 332

                  Zamieszczone przez lend
                  nie ma się czym stresować teraz mam inne zakupy na głowie :szeroki_usmiech
                  Pewnie, w innym wątku ktoś napisał, że przejechał z tym dziwnym dźwiękiem niby 100 kkm i wszystko jest OK :twisted:

                  Komentarz

                  • krzysiek83wpr
                    Rider
                    • 2010
                    • 362

                    Zamieszczone przez Marcinooo
                    Zamieszczone przez lend
                    nie ma się czym stresować teraz mam inne zakupy na głowie :szeroki_usmiech
                    Pewnie, w innym wątku ktoś napisał, że przejechał z tym dziwnym dźwiękiem niby 100 kkm i wszystko jest OK :twisted:
                    Dokładnie tak, poczytajcie.

                    Komentarz

                    • Salt
                      Ambiente
                      • 2009
                      • 178

                      Zamieszczone przez paweł2
                      Dziwne jest to ze te wszystkie problemy z rozrzadem w szczegolnosci 1.8TSI to w OII,a w Superbach i Passkach nie ma tego.
                      A jaka jest liczba jeżdżacych po drogach superbów i pasków w stosunku do liczby octavianów...?
                      andrzejwojnar.pl
                      alchemiaswiatla.blogspot.com

                      Komentarz

                      • Super_Be
                        Rider
                        • 2010
                        • 308

                        Zamieszczone przez Salt
                        A jaka jest liczba jeżdżacych po drogach superbów i pasków w stosunku do liczby octavianów...?
                        Jeśli chodzi o 1.8TSI, to aż takiej drastycznej różnicy chyba nie ma. Natomiast o jakichś powszechnych problemach z nimi, poza tym nieszczęsnym napinaczem, który akurat był "akcyjnie" wymieniany, to nie słyszałem. W ogóle z tego co czytam, to ostatnio najwięcej wątpliwości dotyczy samego dźwięku rozrządu w 1.4, który sam w sobie nie do końca można nazwać problemem, a w coś poważniejszego niekoniecznie się przeradza.
                        :
                        : Beżowa Turbokrowa MORE Power :twisted:
                        :
                        : Było 177KM/264Nm powered by Skoda Auto
                        : Jest 218KM/309Nm powered by Rogalotti
                        :

                        Komentarz

                        • Piotrekwawa1
                          Classic
                          • 2009
                          • 11

                          W moim Golfie 1.4 tsi (caxa) z przebiegiem 60000 zauważyłem, że jak poziom oleju jest powyżej zakratkowanego pola na bagnecie to przy zapalniu nic nie terkocze, natomiast jak poziom oleju obniży się (będzie na zakratkowanym polu) to czasami potrafi zapalić z terkotaniem.

                          Komentarz

                          • iFi
                            Elegance
                            • 2012
                            • 906

                            Zamieszczone przez Piotrekwawa1
                            W moim Golfie 1.4 tsi (caxa) z przebiegiem 60000 zauważyłem, że jak poziom oleju jest powyżej zakratkowanego pola na bagnecie to przy zapalniu nic nie terkocze, natomiast jak poziom oleju obniży się (będzie na zakratkowanym polu) to czasami potrafi zapalić z terkotaniem.
                            Mam identyczne spostrzeżenia... Co prawda mam przejechane niecałe 30kkm ale jednak...

                            Instrukcja podaje, że to pole powyżej zakratkowanego jest Ok... i faktycznie miałem taką sytuację, że zalano mi trochę za dużo oleju w ASO... kazałem im to zlać do odpowiedniego poziomu. Po całej akcji miałem trochę więcej niż 3/4 zakratkowanego pola... Terkotanie (nie klekotanie) pojawiało się znacznie częściej niż po dolewce do granicy zakratkowanego...

                            Komentarz

                            • Marcinooo
                              Rider
                              • 2009
                              • 332

                              Jak już raz wspominałem, w ASO powiedziano mi, żeby w tym silniku trzymać poziom oleju na maksymalnie wysokim poziomie.

                              Komentarz

                              • yogi_at_pozen
                                Rider
                                • 2011
                                • 418

                                Zamieszczone przez Marcinooo
                                Jak już raz wspominałem, w ASO powiedziano mi, żeby w tym silniku trzymać poziom oleju na maksymalnie wysokim poziomie.
                                a zdajesz sobie sprawe ze to prawdopodobnie dlatego ze napinacz jest do dupy (ma ponoc bledna konstrukcje elementu ktory w skrocie nazwac mozna "zaworem zwrotnym") i ucieka z niego olej jak wylaczysz silnik, i ten maksymalny poziom oleju ma powodowac ze ten olej szybciej sie tam dostaje ponownie, co rownoczesnie moze prowadzic do innych problemow z silnikiem zwiazanych ze zbyt wysokim cisnieniem oleju powodowanych jego nadmiarem

                                Komentarz

                                • andrzej111
                                  L&K
                                  • 2010
                                  • 1391

                                  yogi_at_pozen, bez przesady, nie sądzę żeby wysoki poziom oleju, który mieści się w normie mógłby negatywnie wpłynąć na silnik

                                  BTW ja to samo słyszałem w ASO - pilnować oleju
                                  Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW

                                  Komentarz

                                  • yogi_at_pozen
                                    Rider
                                    • 2011
                                    • 418

                                    Zamieszczone przez andrzej111
                                    yogi_at_pozen, bez przesady, nie sądzę żeby wysoki poziom oleju, który mieści się w normie mógłby negatywnie wpłynąć na silnik

                                    BTW ja to samo słyszałem w ASO - pilnować oleju
                                    odnioslem sie tylko do sformułowania "maksymalnie wysoki poziom" w ktorym zabraklo slowa kluczowego "dopuszczalny"

                                    po drugie: poziom oleju sprawdza sie na cieplym silniku (okolo 10-15 minut po wylaczeniu) i w takim momencie powinno byc go "do kreski MAX".
                                    jak na zimnym silniku tyle zalejsz to jak sie silnik rozgrzeje to oleju bedziesz mial "ponad MAX" a to juz nie wplywa korzystnie.

                                    Komentarz

                                    • jamesbondzio
                                      L&K
                                      • 2009
                                      • 1174
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

                                      Zamieszczone przez andrzej111
                                      yogi_at_pozen,

                                      po drugie: poziom oleju sprawdza sie na cieplym silniku (okolo 10-15 minut po wylaczeniu) i w takim momencie powinno byc go "do kreski MAX".
                                      jak na zimnym silniku tyle zalejsz to jak sie silnik rozgrzeje to oleju bedziesz mial "ponad MAX" a to juz nie wplywa korzystnie.

                                      chyba odwrotnie?
                                      jak na zimnym masz MAX to na ciepłym (dopiero co zgaszonym )jest zawsze mniej a nie ponad MAX bo jeszcze wszystko nie spłyneło.
                                      kiedyś była seria TSI : 135KM/217Nm a potem było 156KM/267Nm
                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=57585&start=0

                                      teraz 240KM 4x4 Boxer turbo mruczek.
                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...350597#1350597

                                      Komentarz

                                      • yogi_at_pozen
                                        Rider
                                        • 2011
                                        • 418

                                        Zamieszczone przez jamesbondzio
                                        Zamieszczone przez andrzej111
                                        yogi_at_pozen,

                                        po drugie: poziom oleju sprawdza sie na cieplym silniku (okolo 10-15 minut po wylaczeniu) i w takim momencie powinno byc go "do kreski MAX".
                                        jak na zimnym silniku tyle zalejsz to jak sie silnik rozgrzeje to oleju bedziesz mial "ponad MAX" a to juz nie wplywa korzystnie.

                                        chyba odwrotnie?
                                        jak na zimnym masz MAX to na ciepłym (dopiero co zgaszonym )jest zawsze mniej a nie ponad MAX bo jeszcze wszystko nie spłyneło.
                                        te 10-15 minut powinno wystarczyc by "luzny" olej splynal, reszta i tak nie splynie bo stanowi "filtr olejowy"

                                        Komentarz

                                        • jamesbondzio
                                          L&K
                                          • 2009
                                          • 1174
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

                                          yogi_at_pozen,
                                          dokładnie tak ;-)
                                          na ciepłym , lekko ciepłym itd... nie bedziesz miał nigdy więcej niż na kompletnie zimnym i odstanym.
                                          Nie mam opcji ze nagle ci przybędzie oleju ;-) to nie perpetum mobile ...no chyba że pierścienie puszczają i paliwo leje do oleju ;-)

                                          Tak czy inaczej górny dopuszczalny poziom nie jest zły,
                                          kiedyś była seria TSI : 135KM/217Nm a potem było 156KM/267Nm
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=57585&start=0

                                          teraz 240KM 4x4 Boxer turbo mruczek.
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...350597#1350597

                                          Komentarz

                                          • Marcinooo
                                            Rider
                                            • 2009
                                            • 332

                                            Zamieszczone przez yogi_at_pozen
                                            odnioslem sie tylko do sformułowania "maksymalnie wysoki poziom" w ktorym zabraklo slowa kluczowego "dopuszczalny"
                                            No ale to chyba było logiczne, że chodzi o dopuszczalny poziom :roll:

                                            Komentarz

                                            • Ceed1
                                              Rider
                                              • 2012
                                              • 461

                                              Ja jak sprawdzam poziom oleju po 5 minutach od wyłączenia samochodu to mam max. Jak sprawdzam na zimnym po całej nocy to mamy około 1 cm ponad max. Jeśli dobrze rozumiem to w instrukcji jest napisane, że olej sprawdzać należy kilka minut po wyłączeniu silnika ( czyli silnik ciepły ). Z tego by wynikało, że na zimnym silniku może być ( powinno być czasami ) ponad max. Poprawcie mnie jeśli sie mylę. Jak Wy sprawdzacie olej w swoich CAXA? Ja byłem do tej pory całe życie nauczony, że idę do zimnego silnika np po całej nocy i sprawdzam poziom oleju. Wiedziałem, że na ciepłym też można po jakimś czasie ale tego nigdy nie stosowałem.

                                              Komentarz

                                              • Andys
                                                Elegance
                                                • 2007
                                                • 762

                                                Cóż, może się nie znam, ale ja zawsze sprawdzałem i sprawdzam olej na zimnym silniku, bo tylko wtedy wiem, ile oleju jest misce. W swojej CAXA utrzymuję maksymalny, dopuszczalny poziom oleju na zimnym silniku.
                                                Pozdrawiam,
                                                Andys

                                                Komentarz

                                                • endryu
                                                  RS
                                                  • 2006
                                                  • 3776
                                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                  U mnie jak/wyżej :idea: I w/g mnie jest to wystarczający sposób kontroli poziomu oleju :!:
                                                  O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                                  O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                                  =================================================

                                                  Komentarz

                                                  • pascal
                                                    Rider
                                                    • 2009
                                                    • 510
                                                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                    Ceed1, ja sprawdzam tak jak Ty, zresztą producenci oleju tez tak zalecają. A swoją drogą rozwalił się juz komus ten rozrząd czy bijemy piane przez 74 strony ?

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...